.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اقدامات کنترلی برای جلوگیری از آفات در مازندران
کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: اقدامات کنترلی برای جلوگیری از بروز خسارت و پیشروی آفات در مناطق جنگلی مازندران انجام شد.

 

     

 

به گزارش شمال نیوز، امین وطن‌دوست کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران درباره وضعیت آفت در جنگل‌های مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: به‌منظور حفظ و احیای گونه ارزشمند شمشاد بحث محلول‌پاشی در مناطق سنگده ساری و لوجنده بهشهر در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه امسال سه مرحله محلول‌پاشی در سنگده ساری انجام شده و مراحل محلول‌پاشی در منطقه لوجنده بهشهر در مراحل پایانی است، افزود: با انجام اقدامات لازم طی چهار سال گذشته در مناطق سنگده ساری و لوجنده بهشهر توانستیم گونه شمشادها را حفظ کنیم و این مناطق عاری از آفت است.

 

کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با اعلام اینکه جمعیت آفت شب‌پره شمشاد در سایر مناطق استان نیز پایین آمده است، تصریح کرد: برخی از مناطق استان با توجه به پایین آمدن جمعیت افت، سرسبز شده و جوانه زدند که امیدواریم با سرد ماندن هوا سرسبز بمانند، ولی اگر در فصل پاییز و زمستان شاهد هوای گرم باشیم احتمال اینکه دوباره آفت‌ها فعال شوند وجود دارد.

 

وطن‌دوست در ارتباط با آفت پروانه ابریشم باف ناجور در مناطق جنگلی استان، بیان کرد: این آفت بخش قابل توجهی از جنگل‌های استان ازجمله مناطق جنگی شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر را درگیر کرده که در این زمینه اجرای عملیات مکانیکی در سطح ۱۵۰ هکتار از جنگل‌ها در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به انجام عملیات مکانیکی و محلول‌پاشی آفت پروانه تخم انگشتری در مناطق ییلاقی سوادکوه شمالی در سطح ۳۰۰ هکتار،اضافه کرد: همچنین در بحث مبارزه یا آفت پروانه سفید آمریکایی نیز عملیات محلول‌پاشی در سطح حدود ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های نور انجام شد.

 

کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با بیان اینکه به‌منطور کنترل آفت در مناطق جنگلی اعتباری حدود ۱.۵ میلیارد تومان اختصاص یافت، گفت: امسال با اقدامات انجام شده، جلوی خسارت و پیشروی آفات را در مناطق جنگلی استان را گرفتیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.625 seconds.